Mára egy különleges bútordarabot hoztunk Neked, amelyet a Selyemfény Műhely tulajdonosa varázsolt újjá. Tímea sok bútor közül válogatva vette előre ezt a régi, picit kopottas darabot, hiszen nagyon közel áll a szívéhez. A négylábú apró szekrénykét édesanyjától kapta, így nem volt kérdés, hogy ez a darab különös odafigyelésben fog részesülni.

Fogadd szeretettel Csók-Gyöngy Timi beszámolóját, amelyben lépésről-lépésre bemutatja, hogyan nyerte el a kicsiny bútorka mesés külsejét!

Amikor megláttam a bútor formáját egy finom, csillogó darabot álmodtam meg, bájosan kislányos színekkel. Így a választásom Annie Chalk Paint festékei közül az Old White színre, a lilás Old Violet árnyalatra és a babás Antoinette-re esett.

A szekrénynek eredetileg üveg teteje volt, ettől azonban a felújítás során megváltam. Helyébe egy lapszabászaton vágatott rétegelt nyírfalapot tettem. Pál milliméterrel vastagabbat választottam, hogy ez a felső rész és az alatta lévő felület ne legyen egy síkban. Szerintem a lépcsőzetes szélek sokkal elegánsabb megjelenést tudnak kölcsönözni a bútoroknak, így ragasztóval és fej nélküli szegekkel rögzítettem a bútorhoz.

01

Ezt követően két rétegben festettem le kívülről fehérre az Old White színnel, a belsejét pedig a lágy Antoinette árnyalattal. A díszítéshez apró barokk mintás stencilt használtam, azonban itt egy nem várt problémába ütköztem. A stencil rosszul lett szerkesztve, ezért a minta vége nem igazodott az elejéhez, ezáltal nem tudtam szépen hozzáilleszteni. Szóval, itt vettem egy nagy lélegzetet és újra gondoltam, hogyan lehetne megoldani ezt a problémát. Úgy döntöttem, hogy a mintavégeknél, ahol a hibás illesztés miatt nem lehetett olyan szépen eldolgozni a festéket, belecsiszolok. Így végeredményképpen olyan, mintha ezeken a helyeken koptatva lenne a felület.

06

Szerencsére jól sikerült a manőver, úgyhogy a már megszáradt mintát arany metál wax-szal simogattam át egy-egy helyen, hogy ragyogó hatást érjek el. Főként a szélekre fókuszáltam, és a csillogás további fokozásához még a múltkori festésből maradt füstfólia darabkákat is felhasználtam.

03

Ezután a szekrényke ajtaja és lábai következtek, amelyeket enyhén megcsiszoltam, majd vizes ronggyal finoman áttöröltem. Helyenként hagytam , hogy a fehér festék elmosódjon. Az díszítéséhez 3D stencilt és dekor glettet használtam, amelyeket a száradást követően arany festékkel színeztem át.

07

A bútor tetejét világos viasszal dörzsöltem át, majd egynapos száradás után Dark Wax-szal kentem át. Az ajtó széleinél intenzívebben használtam ezt a finisht, aztán fokozatosan egyre töb Clear Wax-ot adtam hozzá, míg végül a belső mintáknál már csak ezt vittem fel.

Több, mint egy nap száradás után a mintákat vastagon átkentem újra a sötét viasszal, amelyet egy ideig rajta hagytam, majd amennyit csak tudtam letöröltem belőle. Így a stencil domborulatai között szépen megmaradt a különleges barna szín. A felületet még egyszer átdörzsöltem a Clear Wax-szal, hogy az visszanyerje eredeti arany színű  ragyogását.

A bútor egyes részein a waxolás után is csiszoltam, amelyhez nagy szemcsés csiszolópapírt használtam, hogy karcolja meg a kész felületet. A keletkezett mélyedéseket sötét viasszal töltöttem ki, majd végül az egészet jól összedolgoztam és viaszos ronggyal fényesre dörzsöltem.

Őszintén szólva, eddig nem vonzottak a túl koptatott, öregbített bútorok, de így, hogy most belekóstoltam, rá kellett jöjjek, hogy bizony egy szépen antikolt felületért keményen meg kell dolgozni. Jól csinálni pedig egy igazi művészet! Nekem mostanra ez lett az egyik kedvenc darabom!

05

Reméljük sikerült inspirálódnod Tímea munkájából, és Te is kedvet kaptál az antikoláshoz!

Ha Te is kielégíthetetlen szomjat érzel a bútorfestés iránt, akkor gyere hivatalos Facebook oldalunkra, ahol minden nap gyönyörű fotókkal kápráztatunk el!

 

A cikket írta:

Csók-Gyöngy Tímea

Facebook: Selyemfény Műhely