Itt a remek példája annak, hogy bizony érdemes körbenézni a lomok között! Amit más kidob, vagy feleslegesnek érez otthonába, az lehet, hogy számodra egy igazi kincs! Csók-Gyöngy Tímeával is így volt, aki még tavasszal indult neki egy izgalmas kalandtúrának egyik barátnőjével! Kocsiba pattantak és körbenéztek, hogy az ötödik kerület lakói miket szántak a lomok közé. Milyen jól tették!

Ahogy Tímea mesélte: “Egy óra alatt úgy telepakoltuk az autót, hogy mi már alig fértünk be! :)”

Így kezdődik annak a kis szekrénynek a története, amely végül a Selyemfény Műhelyben nyerte el újdonsült külsejét! Fogadjátok szeretettel Tímea beszámolóját!

01

Amikor megláttam a szekrénykét, azonnal beleszerettem. Tökéletes állapotban volt és még javítani sem kellett!

Első lépésként eltávolítottam róla a fehér zománcfestéket egy hőlégfúvó és egy spakli segítségével. Nagy szerencsém volt, hiszen a festék csak egy rétegben volt felkenve, így gyorsan végeztem a külső csiszolással. Ezután jöhetett a bútor belseje, amelyet szintén alaposan lecsiszoltam, majd portalanítottam, így a festéshez szükséges előkészítő munkálatokkal pikk-pakk készen is voltam. Jöhetett az alkotás!

02

A festés mellett, a barkácsolás is nagy szerelmem, így nem volt akadálya annak, hogy még izgalmasabbá tegyem a szekrény megjelenését. Egy felső részt terveztem a tetejére, amihez egy 6-os rétegelt nyírfatáblát vásároltam a közeli barkácsboltban. A plusz anyagot méretre vágtam egy dekopír fűrész segítségével a műhelyben, majd ezután indulhatott az egyes darabok összeillesztése!

A nagyobb darab hátlapként szolgált, a kisebb pedig a polcot testesítette meg. A tartó oszlopok egy esztergált farúdból készültek. Azonban a darabolás után már nem voltak megfelelő hosszúságúak, így a megmaradt fatáblából vágtam ki négy darab egyforma kört alátétnek.

A polcot, mivel nem akartam szegelni a széthasadás kockázata miatt, biztosabb megoldásnak gondoltam, ha a hátlapból vágok ki két téglalapot a polc vastagságával megegyezően. A polcból pedig úgy vágtam le a részeket, hogy meghagytam két kis “fülecskét”, amelyek tökéletesen illeszkednek a háttámlába. Az összeszereléshez csavarokat és egy kis ragasztót használtam.

03

A szekrény tetején lévő arcformát számítógépen terveztem meg. Miután elkészültem a rajzzal, kinyomtattam és transzferáltam a hátlapra. Ezt követően a képet gravíroztam és a lángszerű nyúlványok mentén dekopír fűrésszel levágtam a széleket, majd az Annie Sloan arany metál wax-szával töltöttem ki a mélyedéseket.

04

 

A száradást követően óvatosan, könnyed érintésekkel, szivaccsal festettem meg a hátlap többi részét. Akár a szekrény többi része, ez is a Graphite árnyalatot kapta. A széleket szintén az arany metál wax-szal tettem még látványosabbá, míg a polcot arany füstfóliával dobtam fel. Ez volt az első alkalom, hogy ilyen dekor anyagot használok és az igazság az, hogy nagyon belopta magát a szívembe!

05

Amikor elkészültem a fóliázással egy picit látszódtak a szélek, ezért egy-két helyen még belecsiszoltam, megkarcolgattam, hogy ne legyen annyira szabályos.

06

A szekrény ajtajára egyszerű díszítést képzeltem el. Egy szellemszerű, picit misztikus megjelenést, amelyhez papírból készítettem stencilt. Miután méretre vágtam, harmonikaszerűen meghajtogattam és felrajzoltam az általam elképzelt arcot, amelyet snitzerrel vágtam ki.

07 (2)

Ezután indulhatott a festés! Elővettem Annie gyönyörű festékeit és szivacs segítségével, aprólékos mozdulatokkal vittem fel a felületre az új színeket. A száradást követően egy picit visszacsiszoltam, mert nem akartam, hogy nagyobb hangsúlyt kapjon, mint a szekrény teteje.

08

Mindenképpen szerettem volna, ha ezek az árnyalatok a bútor más részein is visszaköszönnek, így a polc két tartó oszlopát festettem be.

Az Annie Sloan Chalk Paint festékek közül az English Yellow-t, az Emperor’s Silk-et, az Antibes Green-t, a Provence-t és a Napoleonic Blue-t választottam a bútor újraalkotásához. Ecsetet csak érintőlegesen használtam, a végén pedig lazán csiszoltam. A festést és a díszítést követően Annie Sloan világos viaszával finisheltem a felületet.

09

A felső rész erőteljes arany csillogása felülről lefelé haladva világosodik. Az oszlopokon és az ajtó mintáján lévő arany waxnak elképesztő bársonyos fénylése van, ahol megcsillan rajta a beszűrődő napfény.

10

Amikor készítem a bútorokat, szeretek az egyes darabokhoz különféle történeteket elképzelni. Ezen a szekrénykén Mahakala, buddhista Tan védelmező van, aki eltapossa a szellemi úton járók előtt tornyosuló akadályokat, ezzel biztosítva szabad járást. Ádáz arckifejezése, rémületet keltő megjelenése arra szolgál, hogy a gonosz erőket elijessze pusztán a létezésével.

Az életem során olyan útra léptem, amelynek minden egyes kövét nekem kell lerakni. Egy ilyen védelmező, óvó istenség megjelenítése volt az első kövem ezen a hosszú úton. Az alsó rész primitív díszítése szimbolikus, a törzsi időket idézi. Ez folytatódik a lángszerű felső polcos részben, ami az arany wax hatásától olyan, mintha égne. Ez a képzeletbeli tűz, amely elégeti az alkotást, áldozat az Isteneknek, s füstje összeköti a földet és az eget.

net10sf (2)

 

A cikket írta:

Csók-Gyöngy Tímea

Facebook: Selyemfény Műhely

E-mail: selyemfeny@gmail.com